pondělí 24. srpna 2009

Dnešní barevný zážitek

Sbírám zvláštní minizkušenosti. Jakože drobnosti, které jsou nějakým způsobem zajímavé, ale ne tak moc, aby o nich člověk psal kamkoliv jinam než na blog. Za posledních několik let se mi takových krásných podivností sešlo mnoho, protože svět je jiný než býval a kdo chodí s očima otevřenýma, žasne mnohokrát denně. Tu dnešní zkušenost jsem si nazvala: Modrá voda.

S naším dřezem se znám poměrně důvěrně. V době, kdy jsme neměli myčku, jsem s ním klábosila klidně i víc jak hodinu denně, od zakoupení paní myčky už se sice setkáváme méně, ale stále víc než s některými příbuznými. Znám ho proto poměrně dobře a vím, že na jeho serióznost je docela spoleh.

Proto mě překvapilo, že se v něm dnes večer každá voda zbarvila do tmavě modra. Všimla jsem si toho při mytí hrnků od kafe. Pustím vodu - teče průhledná, v dřezu získává místy indigo barvu. Zanadávám, kdo tam zas co vylil, nechám vodu odtéct a hledím do krásně čistého a zcela nemodrého dřezu. Koukám, jaké barvy je náš saponát - žluté a má i ve vodě celkem standardní barevné odlesky. Vezmu sklenici a naleju do ní z kohoutku vodu - je zcela bezbarvá. Zkusím tedy opět napustit vodu do dřezu a ejhle - znovu se zaskví modrými pramínky, které vyvěrají odnikud a končí v jímce.



V tu chvíli už mám radost. Další malá záhada. Zítra si s ní zkusím trochu pokecat.

0 komentářů:

Okomentovat