úterý 29. prosince 2009

Co s egouškem?

Nevím, zda to souvisí se zvláštním obdobím, které teď všichni prožíváme, nebo zda je to jen součást mého vnitřního vývoje, ale opravdu intenzivně v posledních měsících řeším roli vlastního ega. Svého času jsem si tohle centrum osobnosti docela pěstovala. Věřila jsem, že svět má být plný silných osobností s jednoznačnými názory – protože to je to, co jej činí dynamickým a pestrým. Naopak v posledním roce se na mě hrne docela dost informací o tom, že „egouška“ je třeba pohřbít, zahrabat pět metrů hluboko, udusat na něm hlínu a navrch ještě plivnout, aby bylo pohrdání vlastní sebestředností dokončeno.


Celou tuhle problematiku jsem, jak doufám, rozlouskla včera. Měla jsem velice zvláštní „mimo-fyzickou“ zkušenost. Mívám je poslední dobou často a docela si je hýčkám, protože mě dostávají do příjemného spirituálního rozpoložení. Nejdřív se mi podaří odlehčit celou hlavu, pak ucítím brnění v nohách a pár chvil na to zažívám super-intenzivní pocit svobody. Asi je to hodně daleko od všech těch jogínských stavů blízkých osvícení, i od „astrálního cestování,“ které je teď celkem v módě a které tak krásně popisuje třeba Alue (http://karolinaloskotova.blog.cz/rubrika/astralni-cestovani). Je to spíš takový usmolený vyšší stupeň meditace – to nejlepší, čeho jsem v současnosti schopná.

No. Tak jsem si včera lebedila v tomhle krásné stavu – jako mimino v děloze – a najednou se mi začaly do hlavy vkrádat myšlenky na to, že se mi strašně nechce vracet zpátky do fyzického těla s tím zatraceným egouškem. Obvykle mi jakékoliv větší přemýšlení tenhle stav přeruší a nechá mě pěkně natvrdo dopadnout zpátky. Tentokrát to však šlo. A já přemítala, zda bych se neměla, jak to někteří doporučují, o úplné odstranění ega skutečně pokusit. Právě v tu chvíli.


A najednou to přišlo. Hotové osvícení. Viděla jsem (ne očima, spíš jenom hlavou, fantazií) sama sebe, jak v jedné ruce (byla to moje levá) držím zářící spiritualitu a v druhé (pravé) svůj obyčejný život. Nevím teď přesně, jak jsem si jej představovala. Možná to byla hrstka hlíny. Tu úžasnou věc ale představovala sama ta scéna. Jednak jsem okamžitě pochopila, že se mi právě v hlavě objevil rozpor, který jsem řešila – totiž, zda se pokorně uzemnit, nebo zkusit zabojovat a zbavit se vlastní pozemské osobnosti. Ale druhak, a to je daleko důležitější, samotný obrázek v hlavě mi dával odpověď. Ty dvě volby nebyly mou součástí, netrhaly mě na kusy. Ne. Já jsem je držela v rukách. Mohla jsem kdykoliv kteroukoliv z nich pustit. Mohla jsem o nich rozhodovat. Já sama jsem nespočívala uvnitř jedné nebo druhé – já jsem stála jako nástroj volby mezi nimi. Je člověk nástrojem volby a pouze svými rozhodnutími dává sám sobě tvar? Netroufnu si to takhle zobecňovat. Mám ale svou odpověď.


Egouška netřeba rozpouštět. Jen je dobré si uvědomit, že není naší součástí a můžeme se jej v těch pravých chvílích vzdávat. Zbavit se ho ale úplně by bylo stejně bezúčelné, jako vyhazovat šaty, o nichž si nejsme jisti, zda se ještě jednou nebudou hodit.

11 komentářů:

Svaty řekl(a)...

Jak už jsem v létě konstatoval, jsi chytrá holka, i v prosinci, mezi svátky :-)
Svaty

abeni řekl(a)...

Ó děkuji :-).

Malwerick řekl(a)...

Sory za koment ale Alue je vydržiavaná mladá dáma partiou Mašek a René Koukal = Tomaš Marný. Možno píše pekne realita je ale kruto opačná a celý web je zbierka warezu a blábolov. Je to veľmi ľahko ovplyvniteľná osoba a momentálne je v zlých rukách. ide jej o jediné pútať pozornosť v prospech webu osud.cz a ich partie. Pravidlo mágie hovorí: vedieť, mať odvahu, robiť, mlčať. Ak by skutočne niečo vedela tak sa s typmi Mašek & CO. ani nedá do reči. :-/

Tvoj postoj ega schvaľujem aj keď si myslím, dá sa to napísať jednoduchšie.

Ego vie pozemské veci, šoférovať, variť, alebo hoc aj konať iné veci :-)) Nie je ale jedno kto vládne, kto je kapitán. Vládnuť na egom musí JA. Božské centrum. Ego sa nedá zabiť ani zničiť to je hlúposť. Jedine ovládnuť.

Ano "Egouška netřeba rozpouštět" nedá sa len ovládnuť vyšším JA.

Malwerick řekl(a)...

Mám otázku Alue bola éra pred článkom osud.cz game over? Asi ano. Že?

Anonymní řekl(a)...

Ach pane "Malwericku"; že máte vůbec tu drzost něco tu o Alue psát, když máte v profilu odkaz na web, na který byla delší dobu přesměrovaná bývalá doména Alue, která jí byla sebrána; a stránka osud.biz je navíc web, který parazituje na Osudu.cz který má o 10 let delší tradici...


Zajímalo by mě jestli jste jen někdo, komu bylo lidmi kolem Osudu.biz a spol něco nakécáno, nebo jste jedním z nich...

A jestli jste, tak o to hůř; jelikož jak bych tu měl zmínit, tak několik lidí z té společnosti, byly původně dobří známí R.K., i Alue pak, ale podvedli je a bezprostředně ohrozili.....je to banda prolezlá Ještěrkama, židama a kdoví ještě kým...


...Takže asi tak...

Anonymní řekl(a)...

Alue zřejmě s tím René Koukalem žije nebo s ním bydlí. O tom ale mlčí. Nicméně jej (Koukala) podporuje často, pořád a nekriticky, včetně Osudu, kde "luxuje a uklízí", chodí do debat a pomáhá informovat, zašťiťuje...Je to podobné "funkční spojení", jako mozek Raven Argoni a jeho vnadná Ariana, co ji vystrkuje napřed. Domnívám se dokonce, že tu knížku co alue sepsala, jí vydal Mašek.
Je to pěkné obchodní trio. Myslím, že to celé vymyslel Mašek, je to obchodnický mozek.

Anonymní řekl(a)...

Aluščina živnost, to je bezpochyby sponzoring pana "Marného", bývalého emigranta, který žil v Norimberku (dnes tam s Aluškou jezdí na výlety), podnikatele firem ukončených v konkurzním řízení. Zajímavé je, že jakýsi pan shodného jména a také z Brna je vedený ve svazcích STb jako spolupracovník. Je to jen shoda jmen?
Všec

Anonymní řekl(a)...

Příběh Alušky je v podstatě smutný, protože to je vykořeněná mladá žena bez rodiny. Rodinu jí nahrazuje internetová komunita a další nejmenovaní lidé. Krom toho si myslím, že byla týraná, že ji drželi o hladu. Doteď jídlo řeší. Když se v Blavě najedla v restauraci, napsala o tom oslavný článek. Je to celé smutné.
Člověk by jí mohl přát pouze to, aby měla kolem sebe a potkala kvalitní lidi.

http://karolinaloskotova.blog.cz/0905/je-rozdil-mezi-rodinou-a-skutecnou-rodinou

Otec jí vyčítá, že žije se "starým, cizím chlapem.." S otcem ale vztah nemá asi žádný.
Pozor, píši zde pouze to, co ona sama o sobě publikuje dobrovolně na webu.

Anonymní řekl(a)...

Osud.biz http://osud.biz/13-03-2012/923/odhaleni/mas-marny ;) Osud.cz je naopak prolezen hanobením rasy a národa, šírenim poplašné správy, pomluvou. Takove neco na osud.biz nevidím. Udavačství začal taky Mašek nejprve na osud.biz značka bila registrována až po té. http://osud.biz/01-12-2011/222/podakovanie-500-000-navstevnikom Taky nikdo nevlastní verejný dum Jak Mašek. http://osud.biz/22-01-2012/667/dalsi-lez-osobnosti-ceske-ezoteriky-jiriho-maska

Anonymní řekl(a)...

Alue mě šíleně pomluvila.. Trápím se tím dlouho.

A to učinila jen kvůli tomu, že jsem ji poprosil, ať můj komentář smaže. Protože
Také mi bezdůvodně vyhrožovala, zastrašovala mě.Tvrdila mi, že o mě honem zjišťuje řadu soukromých údajů, aby mne pronásledovala.

Vyhrožovala, že mě pomluví, potom, co už mě pomluvila a vyvěsila ty pomluvy, vyhrožovala, že všechno veřejně překroutí.

Nechtěla slyšet pravdu, nechtěla se normálně domluvit na tom, že dá pomluvy mé osoby pryč a já to nebudu oprávněně řešit.

Anonymní řekl(a)...

Tam chybí, že jsem ji žádal, ať můj komentář smaže, protože tvrdila, že v komentáři píši něco úplně jiného, snažila se zmást lidi a mě očernit. Útočila na mě,úplně bezdůvodně, zakomplexovaně, tvrdila, že říkám, něco úplně jiného. Vymyslela si hanlivou interpretaci řečeného a napadala mě. Byla to od ní hnusná surovost. Dělala to i jindy, že si vymýšlela, co jsem neřekl a na to neřečené pak útočila na mě. Taková podlá její rétorika.

Okomentovat