středa 4. listopadu 2009

Citlivý muž duchovního založení?

Nijak zvlášť se nestydím za to, že jsem v mnoha ohledech, dle dnešních měřítek, sto let za opicemi. Věřím na nezastupitelnost rodiny, nehlásím se k žádné odnoži humanistů a dobrovolně jsem se rozhodla udržet si některé předsudky. Je mezi nimi i pár poměrně nepěkných.


Od doby, co mě spiritualita zajímá, se proto potýkám s několika vnitřními konflikty, které plynou z kombinace mé tradicionalistické povahy a progresivního koníčku. Posledním velkým tématem, o němž filozofuji, je téma „citlivého muže.“ Prý jej některé ženy stále vyžadují. A jelikož tu máme už několik let obrovský boom všech oblastí mezi nebem a zemí, patří k žádaným charakteristikám ideálního partnera stále častěji i zájem o oblast spirituality.




Často přemýšlím, zda je to vůbec možné – dlouhodobě udržet vztah, v němž jsou oba partneři velkými a nepraktickými fanoušky duchovna, andílků, channelingu a bezbřehého pozitivního smýšlení. Jak pak vypadá taková společná domácnost? Dva lidé válející se v objemných tunikách po zemi a malující mandaly, zatímco schránka přetéká nezaplacenými složenkami a nejmladší potomek svádí s kočkou boj na život a na smrt o poslední sousto tři dny starého krmiva?

Muži a ženy nejsou rozdílní bezdůvodně. Někdy mám pocit, že je to rozdělené jako obsah (dává žena) a stabilita (zajišťuje muž). Když se sejdou dvě hypersenzitivní bytůstky, nepochybuji o tom, že jejich život přetéká „obsahem“. Ale kdo drží ty živoucí pilíře?

Potřebuji chlapa, který se na ose vnímavosti pohybuje v rozumných mezích. Chlapa jako uzemňovače. Chlapa jako toho racionálního, který mě v pravou chvíli povzbudí a v pravou chvíli mi řekne, že dělám ptákoviny. Prakticky ho takového potřebuji. Ale nemyslím si, že bych z toho byla vnitřně šťastná. Proč bych se asi jinak sama před sebou v tomhle textu omlouvala…

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Musím na to reagovat. Už několik dní se tu potuluji a čtu si tento blog, kam mě zaválo hledání informací o jedné dámě,na kterou bych se měl napojit při stavbě kruhů světla. Co jsem hledal, to jsem našel a i mnohem víc, u některých článků jsem měl dokonce dojem, že mi někdo čte myšlenky(díky tomu vím, že v tom nelítám sám, díky), ale tenhle článek považuji za nejlepší. Proč? protože mě ze srdce rozesmál. Co rozesmál, já řval smíchy až mi tekly slzy. Ta dvojka v tunikách je naprosto bezkonkurenční. Ač chlap (se všemi ctnostmi i nectnostmi), přesto někde trochu jinde, potřebuji, ne já to chci, aby můj protějšek neseděl u druhého stolu a hrabal se v tarotových kartách nebo mi šermoval před nosem novým new age cédéčkem s očima plnýma sladkého očekávání společné meditace u vonných tyčinek. Jste zatraceně dobrá a já se sem budu určitě rád vracet. Díky za tenhle blog. Jooo, a ten článek o zdrobnělinách... tady bych možná parafrázoval Betty Mc.Donaldovou... nejsem ani tak dobrý křesťan, abych toho druhého miloval jen proto, že dýchá... díky Tillo

Unknown řekl(a)...

:-)))Už bych měla jít spát ale tenhle článek jsem ještě dala, fakt pěkný blog...asi jsem si ho po dlouhé době zasloužila:-)
A opět musím prostě reagovat!:-)
Nejlepší chlap mého života byl ten, který po mém dlouhém zaníceném výkladu na téma tarot, průvodci krajinou duše a to vše zakončeno rozborem aktuálně studovaného alchymistického traktátu zvedl oči od knihy a s dokonale klidnou intonací pravil ,,Musíš mluvit POŘÁD?" Načež se zase začetl.
Samozřejmě jsem ho, tele jedno, opustila kvůli velkému mágu a guruovi, se kterým jsme do půl roku propadli společnému stihomamu, drogám a málem se vzájemně přizabili..oo já hloupá:-)
Pak jsem zkoušela chodit s psychiatrem, a teď jsem radši sama a jedno vím jistě-ezoterika už nikdy, od ezoteriky jsem tu já!
A pak ten rarášek..nikdy neříkej nikdy..jouva:-))

Okomentovat